magda drażba dietetyk

Siejemy rzeżuchę nie tylko od święta

marzec 23, 2021 | Dieta | 0 komentarzy

Rzeżucha zasiana? Kochani to ostatni moment, żeby zdążyła urosnąć do Świąt. Lubicie? Ja uwielbiam. U nas często goszczą kiełki, ale o innych kiełkach to potem, teraz czas na RZEŻUCHĘ.

Siejcie i jedzcie, zwłaszcza teraz, kiedy musimy wspomagać odporność. Ten mały, ostrawy w smaku zielony kiełek jest jak multiwitaminowy suplement. Bogactwo wartości odżywczych sprawia, że jedząc 2-3 łyżeczki kiełków rzeżuchy, uzupełniasz niedobory wielu mikroskładników i bardzo wzmacniasz swoje zdrowie.

Skupmy się zatem na właściwościach wzmacniających odporność. Rzeżucha zawiera witaminę C, A, E i K, do kompletu ma również cynk, selen, żelazo. To wspaniały zestaw uodparniający.

Uwaga drogie Panie, to nie wszystko jeśli chodzi o znakomite właściwości rzeżuchy, gdyż jest ona  bogata w wapń, a zatem chroni nas przez osteoporozą.

Rzeżucha powinna również zainteresować cukrzyków i osoby z hiperglikemią, ponieważ zawarty w niej chrom pozytywnie wpływa na pracę trzustki. Poza tym ma właściwości wspomagające trawienie.

Polecam ją również osobom z niedoczynnością tarczycy, jest bowiem zasobna w łatwo przyswajalny jod.

Dzięki zawartości związków siarki (to one decydują o jej ostrawym smaku, mniam) rzeżucha wzmacnia włosy i zapobiega ich wypadaniu, poprawia stan naszych paznokci i skór. A skoro już o skórze mowa to również będzie wspomagać nas w walce z trądzikiem.